Wektory życia

Warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Pozwalają młodzieży ODKRYWAĆ otaczający świat,
lepiej POZNAWAĆ siebie i WYZNACZAĆ życiowe cele.

Czym są wektory życia?
To zajęcia psychoedukacyjne służące kształtowaniu postaw prozdrowotnych i prorodzinnych,
umożliwiające uczestnikom aktywne poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

  • Jaki wpływ na moją przyszłość mają moje
    dzisiejsze decyzje i wybory?
  • Jak osiągnąć dojrzałość do miłości?
  • Jak i po co dbać o płodność oraz
    zdrowie prokreacyjne?
  • Jak przygotować się do rodzicielstwa?
  • Jak chronić się przed współczesnymi
    zagrożeniami?

Jak są realizowane?

„Wektory Życia” to projekt realizowany w formie
warsztatów psychoedukacyjnych, dla których przygotowano dwanaście różnorodnych scenariuszy.
Bazują one na grach edukacyjnych i bogatym zestawie pomocy dydaktycznych, w tym aplikacjach webowych. Warsztaty są prowadzone przez odpowiednio przygotowanych nauczycieli.

Dlaczego warto nas wybrać?

Program otrzymał rekomendacje ekspertów w zakresie: merytoryczno-dydaktycznym od dr hab. Marty Komorowskiej-Pudło; naukowym od dr Emilii Lichtenberg-Kokoszki; medycznym od dr. n. med. Radosława Bernarda Maksyma.

Dlaczego stworzono warsztaty?
Warsztaty to odpowiedź na potrzeby młodzieży dotyczące budowania stabilnych relacji, udanego życia rodzinnego i osobistego poczucia szczęścia – aspektów życia sygnalizowanych jako priorytetowe w systematycznie przeprowadzanych badaniach. Program „Wektory Życia” ma na celu kształtowanie umiejętności podejmowania odpowiednich decyzji dotyczących zdrowego stylu życia, sprzyjających zdrowiu prokreacyjnemu, a także wsparcie młodzieży w przygotowaniu do pełnienia przyszłych ról – małżeńskich i rodzicielskich.
Co zyskuje szkoła realizująca warsztaty?

  • Program psychoedukacyjny, skonstruowany zgodnie z rekomendacjami
    specjalistów dotyczącymi obecnego stanu zdrowia psychicznego
    młodzieży.
  • Wzbogacenie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły
    o działania zapobiegające uzależnieniom, podejmowaniu zachowań
    ryzykownych i depresji u uczniów.
  • Przygotowanego do realizacji programu nauczyciela.
  • Pomoce dydaktyczne do wielokrotnego wykorzystania.
    Co daje młodzieży uczestnictwo w zajęciach?
  • Klimat sprzyjający refleksji dotyczącej miłości, wartości życia,
    seksualności, zdrowia prokreacyjnego, małżeństwa i rodziny.
  • Możliwość zweryfikowania nieprawdziwych informacji na temat
    zdrowia prokreacyjnego uzyskiwanych od rówieśników lub w Internecie.
  • Przestrzeń do kształtowania postaw i budowania hierarchii wartości.
  • Pogłębienie relacji koleżeńskich i integrację zespołów klasowych.
  • Doskonalenie kompetencji społecznych.

Jakie korzyści niesie program dla rodziców?

  • Wsparcie w wychowaniu prorodzinnym i seksualnym.
  • Bodziec do podjęcia z dziećmi rozmów na ważne życiowe tematy.
  • Możliwość zacieśnienia i pogłębienia relacji rodzinnych i więzi z dzieckiem.
  • Współdziałanie w zakresie ochrony dzieci przed podejmowaniem
    zachowań ryzykownych, mogących mieć wpływ na ich życie i zdrowie teraz
    i w przyszłości.